Friday, July 31, 2015

BEN BU KİTABI YAZDIM, AMA Bİ’ SORUN NİYE YAZDIM?



Az Acılı ve Kalıcı İngilizce-Yabancı Dil Öğrenimini İçin Püf Noktaları” adlı kitabımın adını duymuş olmanız lazım! Eğer duymadıysanız, bu yazımla, size bu hatanızı (!) telafi etme fırsatı vermiş oluyorum! Aslında bu kitabı yazmaya öncelik vermek yerine, biraz daha fazla ilgi çekebilecek başka kitaplar yazabilirdim. Onları da yazacağım elbette. Fakat yabancı dil öğrenim koçluğu tarzındaki bu kitaba öncelik vermemin sebebi şu: İngilizce-yabancı dil öğrenimi konusunda, gerek bakış açısındaki, gerekse kullanılan tekniklerdeki yanlışlıklardan dolayı, çok fazla emek, zaman ve para kaybı olduğunu görüyorum. Dolayısıyla 23 yıllık İngilizce öğretmeni ve kendisi de yabancı dil öğrenmekte olan bir eğitimci olarak, bu kitabı kaleme aldım.

Birincisi, İngilizce-yabancı dil öğrenenlerin bu kavramlara bakış açısındaki sorunlar oldukça fazla. Size bir örnekle anlatmaya çalışayım: Söz gelimi yapılan araştırmalar, kadınların her zaman olmasa da, sıklıkla yüksek sesle düşündüklerini ortaya koyuyor. Bu durumu bilmeyenler, kadınları “geveze” olarak tanımlayabilir. Bir erkeğin, bir kadını dinlerken “yine gevezelik yapıyor” diye dinlediğini var sayın. Bu düşünce tarzı, sadece o diyaloğa değil, o kadınla veya bütün kadınlarla girdiği diyalog süreçlerini olumsuz yönde etkileyecektir. Fakat kadınları “gevezelik yapıyor” düşüncesiyle değil de, “şu anda yüksek sesle düşünüyor” diyerek dinleyen birisinin iletişim süreçleri çok daha olumlu ve dolayısıyla verimli olacaktır. Bunun gibi İngilizceye veya başka bir yabancı dile, sıkıntı verici bir mecburiyet olarak bakmakla, onu biraz kaprisli de olsa, iyi ve avantajlar sunan bir yol arkadaşı görmek arasında büyük farklar vardır. Birincisi, sıkıntılı ve verimsiz bir süreci, ikincisi ise eğlenceli ve verimli bir öğrenme sürecini getirir.
Dolayısıyla kitabıma yüklediğim önemli bir vazife, okurların İngilizce-yabancı dil öğrenimine farklı bir açılardan bakmasını sağlamaktır.

Kitabın ikinci vazifesiyse, İngilizce-yabancı dil öğrenenlerin doğru yöntem ve teknikleri öğrenmelerini sağlamaktır. Bu konuda da bir örnek vereyim: Söz gelimi yabancı dilde hikâye kitapları okumak isteyenler, hemen zor kitaplara sarılırlar ve kitap okumaktan çok sözlük okurlar. Yani sofrada yemekten çok ekmek yiyen kişiler gibi bir yöntem takip ederler. Veya sevecekleri içeriğe sahip kitapları seçmezler, kitaptan sıkıldıkları hâlde okumayı sürdürürler. Sonunda da bunalıp-bırakırlar. Hâlbuki onları çok zorlamayan, asgarî sıklıkta sözlük kullanarak okuyabilecekleri ve içeriğinden hoşlanabilecekleri kitaplar seçerlerse, okuma süreci daha keyifli ve verimli olacaktır.

Kitabımda yabancı dil öğrenimi konusunda, yukarda örneklerini sunduğum, gerek bakış açısına ve gerekse uygulanan tekniklere dair olmak üzere, çeşitli konularda yaklaşık 70 kadar püf noktasına yer verdim.

Kitabımı dil öğretim uzmanı olmasalar da, her meslekten okurun anlayacağı bir dille yazdım. Elbette İngilizce-yabancı dil öğrenim yöntemleri üzerine binlerce akademik makale ve kitap bulabilirsiniz, fakat bunları anlamak, dil öğretim kariyerine sahip olmayan kişiler için zor olabiliyor.

AsmaAltı Yayınevinden çıkmış bulunan kitabımla en kısa zamanda tanışmanızı, onu dostlarınızla tanıştırmanızı rica ediyorum. Kitabım konusunda, özellikle, bu alanda emek veren olan İngilizce-yabancı dil öğretmenlerimizin desteğini bekliyorum. Çünkü bu kitap, onlara da destek olacak ve yüklerini azaltacak umudundayım. Sizlere ilginiz için şimdiden teşekkür ediyor ve keyifli okumalar diliyorum.
-------------------------------
Kitabı imzalı edinmek isteyen dostlar, savassenek@gmail.com
adresine yazabilirler. 
-----------------
-------------------------

SAVAŞ ŞENEL KİTAPLARI

AZ ACILI VE KALICI İNGİLİZCE-YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN PÜF NOKTALARI

Kitabın Tanıtım Videosu
Kitabın Tanıtım Yazısı
Kitabın Facebook sayfası
Kitabı buradan satın alabilirsiniz: Kitapyurdu.com



(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

ÇAY SAATİ İÇİN HAFİF YAZILAR


(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)





(Kitabı İmzalı Edinmek İsterseniz Bize Yazınız: savassenel@gmail.com)

-------------------

No comments:

Post a Comment